left KEZDŐSZŐLÉSZ: Pajzos-Megyer Hárslevelű félédes 2002

csütörtök, december 07, 2006

Pajzos-Megyer Hárslevelű félédes 2002


Pincészet: Pajzos-Megyer, Tokaj
A bor adatai: Ára: 750 kb Ft , Alc: 12,5 % Vol.,;
A bor beszerezhetősége: Internet: In Vino Veritas, Decanter,Egyéb: ?

A bor pontozása:
abszolút = 3,5 pont ; ár/érték = 2
Borász a borról: ". ";
Mások a borról: "Mézes, köszmétés, ribizkés illat és íz. Üde, ropogós savak, karcsú test. Fiatalosságát fokozza érezhető szén−) dioxid−tartalma is. Könnyed, tiszta bor. Forrás: Borbarát. "
A bor szubjektív értékelése: Ember minden trükkre képes mikulásra. Asszony lelépett a gyerkőcökkel céges mikibához. Én meg mint akinek más dolga van, itthon maradtam. A történethez hozzátartozik, hogy mivel a nagyobbik most kezdte a sulit, a kicsi meg simán 9-ig durmol, így inkább 5.-re hoztuk előre a cipőtöltögetést. Én meg filóztam, hogy fogják elhinni a lányok, hogy apu keze nem volt a dologban ha már itthon volt (a nagyobbik is még full elhiszi a mikibácsit). Zseniálisan azt találtam ki, hogy miután mindent elrendeztem levonulok a borospincébe dógozni, oszt amikor visszajönnek én velük csodálkozok rá a mikulás csodálatos működésére. Ha meg már ott voltam, kerestem egy csokimikuláshoz illő bort. Így tekertem ki a nyakát eme Hárslevelűnek.
Már úgyis ideje volt, gondoltam hiszen jó 4 év egy (ja jól tudom) reduktívan készített bornál hosszú idő. De kezdjük a pincénél. Azt hiszem kevesen tudják, hogy a pinészet egy tokaji "óriás", a Kereskedőház után méretben a második (évi hatszázezer palack). Ezért lepett meg igazából, hogy gyakorlatilag nincs honlapjuk. Van egy kóstoltató pincéjük a Rákóczi pince, ahonnan vezet egy link a központhoz, ami nem létezik. A pincészetet szerintem jóval kevesebben ismerik, mint azt mérete és borai ár/érték kapcsolata predesztinálná.
A hárslevelű maga igazi mikulás ajándék volt. Még teljesen üde, bár már aranysárgába hajló, de kristálytiszta szinekkel, barack, méz intenzív illatokkal. Hárslevelű behízelgő illatai nagyon jól állnak egy édes bornak. Pohárban is teljesen rendben van, semmi szétesés, még mindig friss savak, melyek szépen balanszírozzák az egyébként elég magas cukortartalmat. A végén pici kesernye kiséri a bort, ami picit ront az összérzeten, mert nekem nem illett oda. Ár-értékben verhetetlen.
Nagyon ízlett ott a pince mélyén. Még jó hogy megjött a család, mert majdnem megittam az egész palackkal. Lett volna nagy virgács belőle.
Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!