left KEZDŐSZŐLÉSZ: Kreinbacher Öreg Tőkék Bora 2004

szerda, december 13, 2006

Kreinbacher Öreg Tőkék Bora 2004


Pincészet: Kreinbacher birtok, Somló
A bor adatai: Ára: kb 2800 Ft , Alc: 13% Vol.,;
A bor beszerezhetősége: Internet: Decanter, Tinto Fino, Esszencia, Monarchia ; Egyéb: Igényes borszaküzletek


A bor pontozása:
abszolút = 5,5 pont ; ár/érték = 1
Borász a borról: ". ";
Mások a borról: "Kellemesen vegetális-minerális, gyümölcsössége is szép, már-már haraphatóan zamatos, közepes testű, magas, rendezett savszerkezetű, tömör bor. Nagyon jó. Első körben lecsengésében éreztem kesernyésséget, ez idővel elmúlt. Néhány óra után a vaníliásságot találtam soknak, de ez a jelenség is ideiglenesnek bizonyult. Forrás: Művelt Alkoholista. ; Az Öreg Tőkék Bora 30-80 éves, különböző időpontokban érő, öreg, karós művelésű somlói szőlőkről származik. Csak a válogatott, egészséges fürtök érkeztek be a birtokközpontba, ahol egy újabb szelekción estek át. Fajtajelleget nem lehet fellelni a borban, de ez kifejezetten örömteli színfolt a fajtacentrikus magyar borászatban. Nem is lenne érdemes a fajtára figyelni, inkább a csodás somlói jelleget, a terroirt kell élvezni ebben a borban. Forrás: Deluxe. ; Egy igazán különleges stílusú, elegáns fehérbor, gyönyörű minerális illatokkal, olajos textúrával, élénk savakkal és a terroir minden szépségével. Forrás: Esszencia"
A bor szubjektív értékelése: Érdemes rákattintani a linkre a pincészet neve alatt, ugyan nem a honlap (mert azt nagy csodálkozásomra nem találtam), de szép gondolatokat közvetít a pincészet filozófiájáról. Egyszer kéne egy külön bejegyzést írni a valamely iparágban meggazdagodott, majd egy borvidéken szőlőbirtokba nagy pénzt befektető tulajokról. Érdekes, hogy szinte minden nagyobb borvidéken van ilyen birtok, amelyek ráadásul igen komoly érttékteremtő célokat tűztek ki célul maguknak. És jelek szerint jó úton is haladnak. Ezek szerint csak számít a pénz és csak tudnak vele élni, ha kell.
Öreg tőkék bora egy nagyon szimpatikus név. Az embernek a nagyapja jut eszébe róla, amint kék munkásnacóban, övéről lelógó méretrevágott kötözőzsinórokkal hajolgatott a fejművelésű tőkékhez. Majd amikor a szőlő végén a diófához ért, ahol le volt rakva a demizson, halgathattad a bölcsességet, mint hogy a szőlő nem szereti a büszke embert, mert le kell hajolni hozzá.
Ez a név tehát kötelez, de aki nem tudná tényleg 50 év feletti tőkékről beszél a fáma, mely négy fajtát ötvöz: Olaszrizling, Hárslevelű, Furmint és Sárgamuskotály.
Szép a palack is a széles burgundi fajta, egyszerű de jól erthető diszkrét feliratú cimkézéssel. Pincehidegen rögtön nyitottam és töltöttem. Ezek után ment hűtőbe, mert szeretem több hőmérsékleti fázisban tesztelni a fehérborokat.
Színében már a szalmasárgába hajló árnyalatok, állagában kellemes olajos benyomás. Illata nem gyümölcsvezérelt, de rendkívül bájos, vaníliás, krémes egy szerintem szép fás árnyalattal. Ezenkívül nagyon erős mineralitás, pici sóval és sok Somlóval. Szerintem talán Somló az a terület, ahol a legjobban lehet érezni a szakértő kezek közül kikerülő anyagban a termőhely jellemzőit. Aki kóstolt már Györgykovácsot, Fekete Bélát az tudja mire gondolok. Itt is ez az elsődeges vonal.
Szinte egyenesben húz tovább az íz is, krémesen, tartalmas anyag az érzet, nem csoda 1kg-nál többet nem hagynak egy tőkén. Egy pici fanyar érzés marad bennem mégis, tán a teljesen száraz anyag miatt? Utóíze közepesen hosszan érezhető.
Melegedve a bor még jobban lágyít és rendesen hat az alkohol. Komolyan mondom rég éreztem fél üveg bor után ennyire mámorosnak magam (na ja, ha a minőség átcsap a mennyiségbe ugye).
Sokszor olvastam, hogy a Kreimbacher borok nagyon fás jellegűek. Én ezt nem éreztem, sőt szerintem a fa nagyon szépen erősített rá a borra. Összegezve somlói elsősorban, fickós alkoholos másodsorban, fás harmadsorban.

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!