left KEZDŐSZŐLÉSZ: Elszászi fehérek

csütörtök, február 05, 2009

Elszászi fehérek







Kumpf et Meyer Pinot Blanc 2007
Beszerzési ár/hely: 1.500 Ft / Radovin
Abszolút: 5,5 ; Ár/érték: 1,3




Domain Loew Riesling Bruderbach 2007
Beszerzési ár/hely: 2.500 Ft / Radovin
Abszolút: 6 ; Ár/érték: 1,3


Egy nagyobb beszerzési csomag keretében jutottam hozzá a Radovintól ehhez a két elszászi sápadtarcúhoz (kérvén ajánljon valamit erről a területről, mert nem vagyok annyira otthonos itt). Erre mondják, én sem választhattam volna jobban.

Nagyon németes beütésű mindkét palack, főleg a Pinot juttatta eszembe a tipikus német hypermarketes palack designt. Persze semmi előítélet, csak kicsit dejavűs érzés.

Mindkét bor reduktív módon készült, gyümölcsösség megőrzése céljából vszleg. Nem mintha nem mondtam volna minimum a Rieslingre hogy hordós érlelést is kapott. Mindkét bor ugyanis rendkívül selymes és kerek volt a gyümölcsösség mellett. A Pinot Blancban volt egy kicsit több savanykásság, pajkosság és egy pezsgőkből ismert bolondosság. De ő is nagyon balanszírozott volt. Savak abszolút nem domináltak, éppcsak ellensúlyozták a bor egyébként kicsit negédesebb déli gyümölcsös, mangós vonalát.
A Riesling meg egyszerűen remek volt. Különbség a kumpfi tételhez képest tán a mélységében volt. Érettebbnek is tűnt, de mindenképp húsosabb benyomást keltett. Itt kevesebb gyümölcsösség, inkább az elegáns ásványos összhatás dominált. Nagyon jó volt inni mind a kettőt, de mindenképp hűtőből ki és hamar vissza, ha nem fogy. Ropogósan az igaziak!

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

23 Comments:

Névtelen said...

szia!

a két fotót fordítva töltötted fel, illetve ez bántja a szemem: "palykosság"

Spicc said...

Köszi, mindig ez a rohanás...

atx808 said...

Na végre írtál valamit. Hamarosan évfordulója lesz a tavalyi kadarka vaktesztünknek, lesz kedved megismételni egy másik fajtával? Talán most Gábor sem lesz megfázva.

Spicc said...

Fater - szívesen. A második után már hívhatjuk hagyományosnak is...Van még egy-két szép tételem. Bejön a jó idő egyeztessünk.

atx808 said...

Tegnap találkoztam v&f-el, benne van a dologban ő is, csak abban bizonytalankodtunk, hogy melyik fajtára essen a választás. Mi a véleményed?

Névtelen said...

jaja, én most kezdek lebetegedni, remélem akkor ezzel az ideit le is tudom.
ha vörös, akkor szívesen megnézénk pár franc-t, de ugye én fehér vonalon is érdekelt vagyok, ott rajnai a javaslatom.

atx808 said...

Rajnai jó ötlet, franc pedig nagy kedvenc (csak ugye Magyarország....) A márc21-es hétvégét lehetne megcélozni jó idő esetére.

Spicc said...

Márc 21 ok, de csak ha tényleg jó idő van, mert most még elég mostohák a körülmények.
Kerti hőmérséklet kell hogy működjön, mert ugye a pincében sincs fűtés...
Ha házigazdaként beleszólhatok, akkor én a borvidékre jellemzőbb Olaszrizlingre szavaznék (márcsak azért is mert nekem is van még belőle saját termés) + Kékfrankos (felajánlanék egy Borműhely alap és egy De facto válogatást).

vörös és fehér said...

nekem jobb lenne április, valszeg.
bár mostanság vagy 25 kékfrankost kóstoltam, de még van ismeretlen a tárolómban, szóval akár az is jó lehet. van olaszom is, amire kiváncsi vagyok - szívesen viszek / iszok azt is.

atx808 said...

Április 4 v. 5 megfelelő időjárás esetén?

atx808 said...

Április 4 v. 5 megfelelő időjárás esetén?

Spicc said...

jó lesz. Az a szőlőhegyes hétvégém. Tervezzük be a szombatot.

atx808 said...

április 4 részemről fixálva

úgy jönnénk, mint a múltkor, rendben?

atx808 said...

Azt sem beszéltük még meg, hogy végülis mit iszunk...

Spicc said...

KF és/vagy OR.(akkor én is bedobhatom az enyémet mellé:)

atx808 said...

Részemről egy 2003-as Dúzsi és egy 2003-as Simon KF az, amit a közösbe dobásra érdemesnek tartanék. OR téren esetleg egy Szászi Kabócás 2006-ost dédelgetek (anno nagyon ízlett). Nálatok mi a helyzet a kóstolásra szánt tételeket illetően?

atx808 said...

ja látom két rokka... V&F? és Neked jó az időpont?

atx808 said...

Látom alulmotiváltak vagytok, akkor ebből most nem lesz semmi :-)

Spicc said...

milyen alulmotiváltak!?
Én várlak benneteket szombaton, egész nap a hegyen leszek. Legjobb lenne ha kora délután jönnétek, akkor kaját is kaphattok:)

atx808 said...

vasárnap is kint leszel? (vasárnap is jó?) V&F miért nem nyilatkozik?

Spicc said...

csak szombaton vagyok kinn

atx808 said...

OKÉ! Jó, ha azzal a busszal jövünk, ami fél2-re van Tökön?

Spicc said...

Tökéletes, várlak benneteket

Olvasd el a legfrissebbeket!