left KEZDŐSZŐLÉSZ: Online borbolt vagy Hyper?

szombat, december 02, 2006

Online borbolt vagy Hyper?


Megszültem az online borboltok elemzését. Amint előrevetítettem a borboltok az interneten bejegyzésben, főleg a gazdaságossági oldalát akatam összehasonlítani az online csatornák és a Hyperek között. Ezért elöször elmentem egy Cora-ba és összeírtam 20 palack polcárát. A palackokat úgy választottam ki, hogy minőségi borokat képviseljenek és azok közül is a vélhetőleg populárisabbakat nagyobb palackszámmal. Próbáltam arra is figyelni, hogy a nagy borvidékek nagy pincéinek borai szerepeljenek a listában. Az árkategória 1000-3000 Ft között mozog (ennél sokkal drágábbat nem nagyon lehet Hyperben venni).
Ezután átszörföltem a 8 kiválasztott online bolt oldalait és feltöltöttem az árakat egy táblázatba. Illetve megnéztem azt is van e kartonár, klubár ezeknek mi a feltétele, és hogy mennyibe kerül a kiszállítás.
Eredményképp a következőket tüntettem fel a borboltok között: legjobb ellátottság (20-ból mennyit forgalmaz), legjobb ár, legjobb második ár.
Azt is megnéztem mennyit spóroltam volna, ha a borokat nem a Hyperben, hanem a mindig
legjobb árat kínáló online boltban vettem volna meg.
Íme a konklúziók:
  • Az online boltok szinte kivétel nélkül olcsóbbak mint a kiválasztott Hyper
  • A 20 palackon 15%-ot azaz 5.500 Ft-t spórolhattunk volna, ha mindig a legjobb árat kínáló online boltba vettük volna őket a Hyper helyett. Voltak borok ahol az egységnyi spórolás elérte a 30%-ot!
  • Azonban a kiszállítási díj és a kartonár miatt az online akkor igazán olcsóbb, ha legalább 12 palackkal vásárolunk egyszerre
  • Az összehasonlításból kiemelkedett a Decanter mind a lefedettséget (20/20 bort forgalmazott) mind az árak tekintetében (13 legjobb és 3 második legjobb ár)
  • A gasztróra specializálódott online boltok láthatólag nem fedik le még a nagy pincészeteket sem. Olyan nevek hiányoznak a szortimentből mint Vylyan, Vincze, Vida (Bortársaság) vagy St. Andrea, Oremus, Gál Tibor (In Vino Veritas)
  • Láthatóan a kifejezetten online értékesítésre alakult boltok próbálnak inkább nagy lefedettséget nyújtani (Decanter/My Wine/Esszencia)
  • Jó hír, hogy 12 palack fölött mindenki igyekszik ingyen kiszállítani (Budapesten és környékén) a rendelést, érdemes tehát összeállni vagy nagyobb időközönként rendelni
  • Borkülönlegességeket a Hyperben ne nagyon keressünk, online viszont szinte minden "nagy" bort meg tudunk szerezni
Szóval, éljen az Internet, nem csak mert jó hanem mert megéri!

Részletekat tartalmazó táblázat itt:
onlineborboltok
onlineborboltok.xl...
Hosted by eSnips

8 Comments:

Névtelen said...

Úgy látom a bortársaság oldalán a kartonos árat vetted figyelembe.

Névtelen said...

Még valami, úgy látom a táblázatodban szereplő árak Áfa nélküliek, gondolom a hiper árakat nem számoltad vissza...

Spicc said...

Ahol lehetett, és meg volt adva ott kartonos, vagy klubárat vettem mint Bortársaság, Decanter, a Tinto Finonál meg -5%-os klubárat. Az összes ár bruttó kell, hogy legyen azaz Áfával növelt. Az Internetes portálok Áfás árat tüntetnek fel és én azt is vittem be a táblázatba.De még egyszer lecsekkolom.

Spicc said...

Megnéztem, mind bruttó ár, és ahol volt a kedvezményest vettem.

Névtelen said...

Veritasnal is van klubtagsag...

Spicc said...

Én elhiszem neked, de erről a honlapjuk egy fikarcnyi infót nem ad. Egy ár van feltüntetve, és a feltételek közt sem emlitenek semmilyen klub, vagy kartonárat. Klubbelépésről meg főleg nem. Sorry.

Névtelen said...

Nagyon jó kis táblázat, szuper az összeállítás!
Én azért ha lesz időm, csinálok egy másikat, mert egyrészt a hiperek is felismerték szerintem a borban rejlő üzleti lehetőségeket (pl. metroban már van sommelier), másrészt az online borboltok árai, feltételei is megváltoztak az elmúlt 2 évben.
Több új áraház belépett az online piacra, sokan kiléptek innen.

Névtelen said...

Ahogy én láttam, már igazából csak a bortársaság, az invino veritas, a zwack maradt talpon, illetve próbálják a monarchiaborok-at is talpon tartani, de szerintem nem fog sokáig életben maradni.
Illetve vannak újak a piacon, mint például a wineandtaste és a borbolt.hu
Ez utóbbinak nagy jövőt jósolok, mert összeszedte az összes beszállítót és mindenhonnan jó árai vannak. Szerintem.

Olvasd el a legfrissebbeket!