left KEZDŐSZŐLÉSZ: Borvásárlás az Interneten

kedd, november 28, 2006

Borvásárlás az Interneten


Nem tudom ki hogy van vele, de én idén jelentősen megváltoztattam borral kapcsolatos beszerzési szokásaimat. És itt nem csak a mennyiségre gondolok (ez sajnos vagy szerencsére egy felfele mutató görbe), hanem hogy honnan kerül a dugóhúzó alá a boros palack.
Korábban ugye voltak a Superek/Hyperek, majd a borkultúrámat tovább pallérozva néhány kiválasztott borbolt. Az igazság azonban, hogy idővel valahogy egyre jobban az internetről szedtem fel a borral kapcsolatos információkat, újdonságokat és érdekességeket. Hiszen járja az ember amennyire tudja a pincéket is, de a lássuk be ez mindig is csak kis (habár legszebb) szegmense lesz a magam féle halandó ismeretanyagának.
Ezzel párhutamosan pedig egyre növekedett a bort online értékesítő szolgáltatók köre is, sőt némelyiküknél igen erős folyamatos minőségi fejlődés is tapasztalható. Engem munkám ráadásul nem köt mindennap Budapesthez, így a borboltos beszerzés is macerás lett a végefelé.
Idén tehát próba szerencse kipróbáltam az online borvásárlást is. Ma meg oda jutottam, hogy négy társaságnál klubtag, nagyvásárló (vagy ahogy hívják) vagyok és beszerzéseim már szerintem 50%-át interneten intézem. És persze ezt azért teszem mert
1) szélesebb a választék mint bárhol máshol
2) jobbak az árak
3) nekem kényelmesebb
Nem mondom, hogy az internetes borboltok elérték a csúcsot, de már mindenképp egy elfogadható szinttel találkozik az igényes borra szomjazó fogyasztó. Az is feltünt, hogy még mindig kevesen használják az Internetet vásárlásra úgy általában. Sokan a baráti körből is rám csodálkoztak, hogy én meg innen töltöm fel a pincémet.
Pedig igen gazdaságos is lehet a jól megválasztott beszerzési forrás. Mivel én már egyszer-kétszer megrágtam magamnak ezt a témát, így tudásomat most átadom a még esetleg tapasztalatlan közönségnek, hogy melyik internetes szolgáltatónál éri meg és miért vásárolni.
Magyarul tehát egy-két bejegyzésben összehasonlítok néhány nagyobb internetes borkereskedést (site) a következő tematika szerint:
A site legalább 200 féle magyar bort kell hogy forgalmazzon. Ez alapján a következő versenyzők kerültek a listára: Bortársaság, Decanter, Esszencia, In Vino Veritas, Belvárosi Borszalon, Corvinum, Mywine, Tinto Fino
A szolgáltatóknál megpróbálom összehasonlítani az árakat egy 20-as általában mindenhol forgalmazott (nem akciós) bor alapján. Mindig klub vagy kartonárat hasonlítok össze, mert Interneten azért még inkább a nagyobb mennyiségű vásárlás a versenyképes. A referencia ár a Cora Hyper ára lesz, mert ez a lánc rendelkezik ma talán a legnagyobb szortimenttel. Ezenkívül összehasonlításra kerül a kiszállítás díja is. Egyéb kevésbé ütős kritériumok, mint design, tartalom, tájékoztatás, navigálás stb. nem kerülnek be az összehasonlításba helyszűke miatt.
Nyilvánvaló, hogy a végeredmény nem fog abszolút végeredményt jelenteni, mert 20 bor az csak egy szelet, az összehasonlítás nem tartalmazza az akciókat (pedig a Metróba is csak ezért jár az ember..), a készlet biztonságát, kiszállítás minőségét ésatöbbi, ésatöbbi. Azonban szerintem azért egy körülbelüli áttekintést fog tudni nyújtani így is, meg hátha más is kedvet kap hozzá. Tehát folyt.köv.

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!