left KEZDŐSZŐLÉSZ: Chapel Hill Cuvee 2004

csütörtök, december 21, 2006

Chapel Hill Cuvee 2004


Pincészet: Chapel Hill, Balatonboglár
A bor adatai: Ára: kb 350 Ft ; Száraz vörös ; Alc: 12 % Vol.,;
A bor beszerezhetősége: Internet: - ; Egyéb: Supermarketek, Hypermarketek






A bor pontozása:
abszolút = 3 pont ; ár/érték = 3
Borász a borról: ". ";
Mások a borról: ". "
A bor szubjektív értékelése: Ugyan borsznob létemre óriási előitéletem van a (gyanúsan) ócsó borokkal szemben (de lagalább bevallom), mégis lenyúltam az akciós CBA bort a polcról. Elsősorban azért ezt, mert a Chapel Hillnek nagyon birom a Chardonnay pezsgőjét (700 Ft), gyakorlatilag csak azt iszom, másrészről meg teljesen kultúrált cimkével rendelkezik. A honlap egyébként arról tájékoztat, hogy piacvezetők Svédországban pezsgőben, illetve Magyarországon az ő pincéjükben van a legtöbb barrique hordó (mintha ez jelentene valamit).
Olcsó palack, olcsó, parafára hajazó műanyag dugó, de hát ez ennyiért nem is szabad másként. Ebédre csirkéhez pukkant ez a Kékfrankos-Pinot Noir házasítás.
Szép cseresznyés, tiszta szinekkel nyit, és én már itt elbizonytalanodom (erős negatív előitéleteim miatt). Aztán illatában megint bizakodom, hogy tényleg olyan szar lesz mint amire gondoltam, hisz gyakorlatilag semmi. Úgy tízperc szellőzés után valami kis parfümösség, de inkább az a semleges borszag. Viszont semmi büdösség, kellemetlen fanyar illat. Íze ugyanez, csak picit mégjobb. Enyhe gyümölcsök, kedves tannninok és egyébként "nye ma problema". A francba hasít belém, ennél már ezer fölött is ittam sokkal rosszabbakat. Már félórája szagolgatom, ízlelgetem de mint a jó de nem erős birkózó, mindig kicsúszik a kezeim közül.
Ez olyan mint amikor a felső tízezerből valaki (nem én) lemegy a sarki kiskocsmába és rájön hogy hát itt mindenki tök jó fej, minek kínlódtam eddig a sok sznobbal.
És még berúgni is olcsóbb.

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!