left KEZDŐSZŐLÉSZ: Érik a szőlő...

kedd, szeptember 18, 2007

Érik a szőlő...


Az előszüret után már csak az Olaszrizling illetve kb 10 vörös maradt fenn a tőkéken. Lassan egyébként meg már csak én vagyok egyedül a szőlőhegyen aki hisz abban hogy lesz még cukorfok 17 fölött, mert az elmúlt hetek esőitől megijedve már szinte mindenki leszüretelt.
Nekem egyrészt averzióim vannak a must felcukrozásával szemben, másodrészt egész évben a jobb félni mint megijedni elvet követtem. A kezdőszőlész tehát még kivár.

A szőlő maga nagyon szép és egészséges. Az Olaszrizling eleve vastag héjú és emiatt ellenállóbb a rothadásnak mint az egyéb fajták. Ha ilyenkor süt a nap, azt meg igen meghálálja. Most persze ha kinézek épp megint esik (jóistenben semmi empátia és csapatszellem nincs láthatólag), de hiszek a meteorológusokban, akik a következő két hétre inkább szárazabb, napos időt igérnek. Kell a nap, mert a hétvégi mérés szerint csípjük a 17-es cukorfokot és azért jó lenne ezt feltornázni 19-re.
Megcéloztam hát egy szeptember 29.-i szüretet, addig meg minden nap vizuális kontrol illetve hétvégén újabb cukorfok illetve savmérés (beszereztem egy borteszt nevezetű must- illetve borsavmérőt kéremszépen).
Addig is helyzetjelentés illusztációja képpen néhány szép kép az Olaszrizlingről:


És hát a vörösről is egy kép. A gazda szerint kadarka egy fajtája és burgundi érik a tőkéken. Talán egy kis harminc literes hordóra való egység még összejön belőle kisérletképp.


1 Comment:

atx808 said...

Hihetetlenül izgalmas!! Nagyon irigyellek...

..fater..

Olvasd el a legfrissebbeket!