left KEZDŐSZŐLÉSZ: Frittmann Ezerjó 2006

hétfő, március 31, 2008

Frittmann Ezerjó 2006


Pincészet: Frittmann János, Alföld
A bor adatai: Ára: kb 800 Ft • Alc: 12 % Vol.,• száraz fehér;
A bor beszerezhetősége: Internet: Borfutár, liveandtaste, Egyéb: CBA, Hypermarketek





A bor pontozása:
abszolút = 4,5 pont ; ár/érték = 3
Borász a borról: ". ";
Mások a borról: ". "
A bor szubjektív értékelése: Karácsonyi ünnepek alatt már belebotlottam, most viszont egy üvegnyi időt is el tudtam tölteni vele. Akkor így esett: "Érdekesen aranyszínű, sok buborékkal. Jól iható, lágyabb fajta, nem széles, de tartalmas, alföldi egyéniség."

Csodák nincsenek csak néha tovább tartanak. Most például egy üveggel tovább. Én ugye hozzá vagyok szokva a töki reduktív iskolához, úgyhogy érdekes látni mit produkál a technológia az Alföldön. Csak megerősíteni, illetve aláhúzni tudom a korábbi rövid értékelést. Ritka kellemes, érett, inkább növényi mint gyümölcs jegyekkel nyomuló picit szénsavdús, de igen helyre kis itóka. Ha nem tudom hogy nem látott hordót én még tán arra is tippeltem volna. Persze lehet hogy csak az érett anyag miatt. A töki iskola sterilebbnek tűnik, kicentizett ízvilággal. Ez a palack legalábbis viszont szertelenebb, kedvesebb talán. Nem érezni annyira a labor körülményeket (pedig biztos).

Nem nagyon ismerem az Ezerjót, de lehet hogy rá kéne kicsit gyúrnom a fajtára. Soha rosszabbat tavasz nyitóra. (Ár-érték sem elhanyagolható...).

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!