left KEZDŐSZŐLÉSZ: Tőkék fejlődése No.3

vasárnap, április 06, 2008

Tőkék fejlődése No.3


Mai vasárnap ideális szőlőművelő időnek bizonyult. Ösztöneimre hallgatva elhívtam két komát besegíteni. Úgy számoltam ha minden jó megy, kora délutánra gyakorlatilag mindent befejezhetünk.

Ez jó döntésnek bizonyult, mert a tőkék kordonra húzását illetve kötözését mindenképp be akartam fejezni a hétvégén, viszont a gyom is nekidurálta magát. Ha még egy hetet hagytam volna, akkor már a rotációs kapa is megizzadt volna a kapálásban.
És volt még egy munkafolyamat a tavalyi telepítésű két sorral. Ugye ezeket mint már tavaly tudósítottam, két szemre vissza kell az első év végén vágni és egyúttal a harmatgyökereket meg el kell távolítani. Na ha ezt a munkát is pozitív lendülettel meg tudod csinálni akkor tényleg szereted a szőlőt. Guggolva, négykézláb földettúrva a tőke alapjánál vékony gyökereket nyiszatálni, hát ez tényleg fanatizmus...

De a lényeg hogy minden összejött. Csatolva néhány vizuális emlékkép. Először is a két kiválasztott tőke eheti státusa. Gyakorlatilag fixen a kordonra kerültek. Most más erős nedvedzésben vannak, szépen hajlíthatók, úgyhogy szerintem a rügyek is lassacskán beindulnak.

Sára:


Béla:


Mivel tőkét kötözünk ezért olyan rugalmas kötözőanyagot kell használni, mely tudja követni a szár növekedésből adó szélesedését úgy, hogy nem vágódik bele. Fontos, mert lehet hogy némelyik évekig a helyén fog maradni.
Én a kordonkar elhajlításánál egy masszívabb, merevebb de később is utánállítható műanyag kötöző anyagot használtam, a kar kordonhuzalhoz való kötözéséhez pedig elasztikus szintén műanyag de puha kötözőzsinórt.






Szép katonás rendben állt össze így a megmetszett, kordonra húzott szőlősor. Láthatóan alacsonyan, ötven centin fut a kordonkar. Ez lehetőséget ad majd, hogy szép hosszú hajtások fejlődjenek és biztosítsák a megfelelő levélmennyiséget, de mégis megmaradhasson a sor szellősnek.



Mostantól a blog elején két slideshowban megfigyelhető lesz a két tőke, Sára és Béla fejlődése a nyár folyamán. Most még csak három-három kép látható benne, de ez még csak a kezdet!

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!