left KEZDŐSZŐLÉSZ: Tőkék fejlődése No.1

vasárnap, március 16, 2008

Tőkék fejlődése No.1


Persze a nap nemcsak a pincébe találta meg az utat, de biztosította ez első teljes munkanapomat is a hegyen. Ideje is volt, mert a metszéssel rajtam kívül már majdnem mindenki végzett (nem mintha lemaradtam volna valamiről).

Múltkorjában leírtam miről is lenne szó a két tervezett metszésfajtánál. Elmélet a Guyot esetében kicsit változott. Több konzultáción átesve úgy döntöttem nem metszem vissza öt szemre, hanem a Kékfrankoshoz/Királylánykához hasonlóan kordonra húzom (ami idén igazából nem más mint hosszú szálvessző), de a negyedik- ötödik szemnél kinevelem a jövő évi szálvesszőt és biztosítócsapot.
Az alakító metszés sikeres volt, de a vesszők még nagyon merevek, úgyhogy eltoltam a lekötésüket a jövő hétre vagy esetleg azutánra.

Szerintem nagyon érdekes lesz majd hogy hogyan alakulnak tovább a kialakított tőkék. Ezért kiválasztottam egy Chardonnay tőkét és egy Királylányka tőkét, melyek fejlődését hetente-kéthete képekkel követhetjük majd egész a szüretig.
Hogy ne legyen olyan személytelen a dolog el is neveztem a két kollegát (lehet hogy már kezd agyamra menni a dolog:). Chardonnay a keresztségben a Sára a Királylányka pedig a Béla nevet kapta.

Ő a Sára:
Ő pedig a Béla:

Láthatóan még igen árvák és csupaszok, de ez hamarjást változni fog.

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!