left KEZDŐSZŐLÉSZ: Malatinszky Noblesse Cabernoir 2005

péntek, március 28, 2008

Malatinszky Noblesse Cabernoir 2005


Pincészet: Malatinszky Kúria, Villány
A bor adatai: Ára: kb 5,500 Ft • Alc: 14 % Vol.,• száraz vörös;
A bor beszerezhetősége: Internet: Addel.hu, Dercanter, Bor és Társa, magyarborok.hu ; Egyéb: Igényesebb borszaküzletek





A bor pontozása:
abszolút = 4 pont ; ár/érték = 0,75
Borász a borról: ".";
Mások a borról: "Nem a füstös, csokoládés jegyek uralkodnak, mint általában. Hordóba csakis magas koncentrációjú anyag kerül, amelynek eleve az a tulajdonsága, hogy nagyon lassan és nagyon nehezen integrálja a tölgyet. Ugyanakkor persze a hordó természetesen része a stílusnak. De inkább csak egyfajta háttér, díszlet, és soha nem jut főszerephez, nem válik hangsúlyossá. Intenzív illat. Piros erdei gyümölcsök, nagyon diszkrét tölgyfával a háttérben. Íze koncentrált, érett tanninnal. Forrás: Deluxe.hu. "
A bor szubjektív értékelése:
Mára már magának hírnevet szerzett Cuvee extravagáns párosítással (Cabernet Sauvignon-Pinot Noir), mely ott liheg a pincészet szűretlen sorozatának sarkában.

Állagában sűrű, színben sötétmeggy, lilás széllel. Illatban egy erős alkohol az alaphang, inkább cabernes mint pinos az illatfelhő, sok gyümölcs, kevés egyéb, tán csepp tejcsoki. Nyelvünkön elterülve apró édességgel és vaníliával nyit majd sajnos hosszabb fanyarsággal zár (de nem fanyar). Tannin férfias, erős de nem bántó habár szeretni tudni kell. Egyéb savakban sem kell elbújnia, nem délies ezen az oldalon (sem). Elegáns de nem komplex, szép de nem kiemelkedő. Hiányzik kicsit a mélysége, súlya. Pinot meg elvesz a Cabernet tengerében.

Be kell ismernem én többet vártam tőle. Ennyi pénzért már elvárnám, hogy a bor erősebben kommunikáljon, karakánabbul mutassa meg mitől különböző Ő, mint hasonszőrű társai. Ebből a szempontból egy messze túlárazott bor(nak tűnik most és itt..)

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

7 Comments:

atx808 said...

Nagyjából ezt gondoltam én is, csak én 3 üveg 2004-est és 2 üveg 2000-est vettem, palackonként 3500ért. És "sajnos" annyiért nagyon jó.

Spicc said...

Nekem is szerencsém volt a tiedhez hasonló árszínvonalon hozzájutni. A feltüntetett ár az a kereskedelmi ár kíván lenni. De ma már tán ennyit se adnék érte...

atx808 said...

Ma már én sem, de a 2003-as noblesse pinot 2100Ft-ért nagyon megérte, tegnap voltunk pinó kostolón.

atx808 said...

akartam is kérdezni: megvan még az a "contact" a malatinszky borokkal kapcsolatban?

Spicc said...

megvan, megvan, emailben küldöm ha kell

zoranka said...

sajnos, a cabernoir egyre inkább csak márkanév, alig van már benne pinot noir...

atx808 said...

Kéne, köszi (árakkal...?).

Olvasd el a legfrissebbeket!