left KEZDŐSZŐLÉSZ: Égig érő paszuly

szerda, május 30, 2007

Égig érő paszuly


Május 2.-i bejegyzésben bedobtam néhány képet a szőlőoltványok tavaszi hajtás indulásáról. Az elmúlt egy hónap vegetációs periódusában a szőlő valami őrült tempót diktált a növekedésben. Ha most fölmegyünk a következő képek fogadják az embert a sorok között:




Ilyenkor akár napi öt sőt tíz centit is képes fejlődni a növény egyetlen nap alatt. Egy hajtást meghagyva (ha szép és egészséges) az összes energia a jövőbeni kordonkarul szolgáló hajtásba tódul (amit láthatóan meg is hálál). Van hogy 120-150 cm-es magasságot is elérték már. És még csak májust írunk. Mi lesz ezekből őszre? Komolyan mondom tiszta égig érő paszuly. A gazda meg csak győzze kötözni meg hónaljritkítani.

4 Comments:

borandmore said...

Kedves Kezdőszőlész! Ez tényleg gyönyörű és nem mondom, irígykedem. Én márciusban három teljes napot töltöttem 140 oltvány ültetésével, fejenként 15-20 percet térdepelve egy-egy tőkénél.Lelkiismeretesen és alaposan dolgoztam, felvátva vizzel és földdel iszapoltam be a tőkéket, többször is locsoltam őket a tavasz folyamán a hihetetlen szárazság miatt. Néhány tőke tönkrement, a legtöbb kihajtott, de nem merném feltenni a képeket a netre: néhány csenevész levélen kívül nem nagyon mutatnak többet a tőkék pedig az oltványokkal nem lehetett baj. Külön elmentem értük Abasárra egy nagyon neves termelőhöz. A te tőkéid konténeresek voltak?

Spicc said...

borandmore - nem konténeres hanem gyökeres oltványok. Korábbi bejegyzésben megtalálod hogyan telepítettük őket. Ne tévesszen meg, a képek a tavalyi telepítésű oltványok idei állapota!
Az idén tavaszi telepítésről is rakok majd fel a hétvégén képeket, de nyugodj meg nekem is csak 5-10 cm-esek, úgyhogy minden rendben a tieiddel is.

Spicc said...

borandmore - itt a bejegyzés amit emlitettem:
http://kezdoszolesz.blogspot.com/2007/04/szltelepts-haladknak.html

Névtelen said...

Sajnálattal kell közölnöm az oldal készitőjével, hogy kezdő szölö müvelő semmire nem tudja használni..Mit kell csinálni a kaccsakon keletkezett bogyokkal? Ahajtások mennek össze vissza ? mia zöld mettszés? Hány szemre kell hagyni a zölden levágott hajtásokat? STB

Olvasd el a legfrissebbeket!