left KEZDŐSZŐLÉSZ: A kis sárga kinai

szombat, június 02, 2007

A kis sárga kinai


Egyszer olvastam valahol, hogy Kína ha akarna (és hagynák), akkor 5 év múlva el tudná kapacitás oldalrol látni szinte bármilyen termékkel a világot. Nem viccelnek ezek szerint a fiúk odaát, és tényleg mindent, de mindent kiprobálnak hogy működhet e abban a böszme nagy országban.

De azért azt nem gondoltam volna, hogy a ma már tényleg lassan globálissá váló bortermelés is felkelti majd fantáziájukat. De még hogy! Most lestem le a netről, hogy már Kína a világ hatodik legnagyobb bortermelője. Bődületes!

Na ezen itt mostan azért meditálok, mert üzleti út végett egy repülőtéri üzleti váróban belebotlottam egy 2002-es kínai Cabernet Sauvignonba. Nem akartam hinni a szememnek, utána meg az ízlelőszerveimnek. Ha bármilyen előiteletem is lett volna egy kínai borral szemben (márpedig volt), az az első korty után teljesen szertefoszlott.
Nagyon szép déliesen meleg, gyümölcsös, inkább elegáns fajtájú nem túl testes és nem túl bonyolult, de nagyon szerethető kis cabernet retttyintettek össze a kínai barátaink. A finom barrique szép bársonyosra csiszolja a végét is. Ritka finom kis nedű volt. Remélem frankón szőlőből csinálják és nem rizsbor adalék vagy száznapos tojás az összhatás titka.
A palackon megadott weboldal ugyan jelenleg nem aktív, de ezen a linken lehet egy picit a piacról tájékozódni. Árát persze nem tudom, de ha a kínai piacon valaki látna az eredeti Nike mackó vagy a tuti Rolex mellett egy elfekvő echte kínai Cabernet, akkor szóljon.

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!