left KEZDŐSZŐLÉSZ: Törpebirtok 2007-ben - Update

vasárnap, március 04, 2007

Törpebirtok 2007-ben - Update


Nemrég hírt adtam a Kezdőszőlész 2007-es évet érintő szőlészeti - borászati kilátásairól. Na most ez a mai nappal úgy néz ki, hogy van ami ebből megvalósul és van ami nem (mint ez általában lenni szokott).

Jó hír, hogy az egyik, a postban bemutatott öreg szőlőt az idén én fogom művelni. Ez a kordonos ültetvény 600 főleg olaszrizling tőkével. Múlt héten kezet csaptunk rá, ma meg már leltárt is csináltam róla, és elkezdtük a metszését is. Kemény, mert azért elég eleresztették az utóbbi években, és rendesen vissza kell metszeni, meg a támberendezést is gatyába kell rázni. Erről majd később egy képekkel illusztrált riport is látható lesz a naplóban.
Rossz hír, hogy a másik szőlőterületet nem fogom művelni, mert a tulaj elkezdett spekulálni, ami nálam nagyon nem jön be.

Az öreg szőlőre gyakorlatilag most rámegy a március, de áprilistól indul az újabb telepítés és a hypermodern crapal támrendszer kiépítése. Már nagyon rá vagyok erre gyógyulva. Azt hiszem nem fogok unatkozni az elkövetkező két hónapban (sem). Persze erről is, mint igértem tájékoztatást fogok adni folyamatosan, mert jó a példa ha ragadós.

A présház engedélyezési procedúrája egy horror, és annyi bőrt húznak le rólam, amit már úri társaságban sem szokás. Ha minden jól megy áprilisra meglesznek az engedélyek, úgyhogy még itt is sínen vagyunk.

Szóval megcsapott a tavasz szele, beindult a szezon és csattognak a metszőollók. Vége a nyugalmi periódusnak, a Kezdőszőlész rákapcsol!

2 Comments:

Szőlősgazda said...

Hajrá, lélekben veled vagyok! (testben meg a saját szőlőmben, természetesen).

A támrendszernél nagyon fontold meg, hogy a szőlőt nagyon össze kell tömörítened, amikor a júniusi-júliusi zöldmunkát végzed. Kevésbé tud szellős maradni. Ennek szerintem akkor van igazán értelme, ha kombájnnal szeded a szőlőt. Kézimunkához - szerintem - jobb az, ha két szál fut fönt egymástól 10-15 centire, ami közé könnyen eligazgathatod a hajtásokat.

Ha nem vagy derékfájós, rendben lehet a 60 cm magas tőkefej, de fürtválogatásnál nem cserélnék veled. :))

Spicc said...

Rambó - mazohista vagyok, úgyhogy egyenlőre nekiugrok alacsonyon. Az öreget meg ma metszettem, úgyhogy rájöttem, nem csak a szőlő az öreg:)

Olvasd el a legfrissebbeket!