left KEZDŐSZŐLÉSZ: Rövid borok

hétfő, december 03, 2007

Rövid borok


Utóbbi hetekben hely,-idő és -jegyzet hiány miatt kimaradt egy-két nemrég kóstolt bor bemutatása, melyeket röviden összegezve azért pótolok, hogy ne tűnjenek el nyomtalanul s süllyesztőben.

Vylyan, Rozé 2007 - tavaly beájultam tőle, most is perfekt, friss málna, üde, de most valahogy nem olyan pajkos, szertelen. 4,5 p
Frittman Ezerjó 2006 - Érdekesen aranyszínű, sok buborékkal. Jól iható, lágyabb fajta, nem széles, de tartalmas, alföldi egyéniség. 4,5 p
Gál Tibor Pinot Noir Pajados 2003 - Pinot elölről hátulról, illatban- ízben ami kell érett meggy, fűszerek és valami más ami Pinot, buja, avar. Ami sok, az az alkohol és a túlérett jegyekre vezethető pici lekvárosság. De nagy bor. 6,5 p
Köpcös Cabernet Sauvignon 2003 - Az alföldi kakukktojás, lenyúlt tokaji furmintjáért már lelkendeztem, ezért is kéne, de szúrják ki a szemem én nem hiszem el hogy homokon ilyan Cab sav terem (sűrű, fekete, érett szeder, 14-es alkohol). Pohár gyanúsan tintás maradt, másnapra gyengült erősen. Van még egy palack, jobban rákészülök. - 5 p
Nyakas Sauvignon Blanc 2006 - Rég ittam már a helyi erőtől. Szokásos megbízható szint. Kevésbé gyümölcsös, inkább füves és igen érettnek tűnt (pici maradék cukor)? Ettől függetlenül is igen eleven. Sajnos melegen (15-16 C) fogyasztottuk, ti ne tegyétek (10-11 C). 4,5 p

1 Comment:

Névtelen said...

A Nyakas SB tartalmaz 5,3 g/l maradékcukrot, nekem behűtve kb. 6p volt...

/dalton1/

Olvasd el a legfrissebbeket!