left KEZDŐSZŐLÉSZ: Polgár - Rubin Cuvee 2006

péntek, november 16, 2007

Polgár - Rubin Cuvee 2006


Pincészet: Polgár Pincészet, Villány
A bor adatai: Ára: kb 2.000 Ft • Alc: 12,5 % Vol.,• 0,75l • száraz vörös;
A bor beszerezhetősége: Internet: Tinto Fino, Esszencia, decanter,Egyéb: CBA




A bor pontozása:
abszolút =3 pont ; ár/érték = 0,7
Borász a borról: "Kézzel szüretelt, kézmûves igényességgel Portugieser, Kékfrankos és Merlot házasításával készült rubin színû, bársonyos, elegáns vörösbor, melyben a meggy és cseresznye aromái dominálnak. Vízi szárnyasokhoz és nyúlpecsenyéhez ajánljuk.";
Mások a borról: "na. "
A bor szubjektív értékelése:
Az az igazság, hogy Villányból álltalában kevesebbet kóstolok, mint jelentőségéből ez úgy adódna, Polgár Zoltántól meg tán ezen belül is még kevesebbet. Pedig tán az első igazán országos hírnévre szert tett villányi borászról van szó. Igaz ugyan, hogy manapság már nem a "terroir" borászok elkötelezett útját járja, hanem megpróbálja a pincészetet egy szolíd minőség mellett kibővített vendéglátó szolgáltatásokkal és mindenféle innovációval (pezsgőkészítés..) a piacon megkülönböztetni. Vagy legalábbis én így élem meg.

A közeli supermarketben csaptam le a borra. Villány, meg Cuvee, meg a jó kis 2006-os évjárat, gondoltam próbáljuk ki.
Nagyon mélypolgári megjelenés, fekete címkével és aranyos betűkkel. Borról kevés infó, de érdekes hogy a hátcimkén található rövid leírás ugyanaz a 2005-ös és a 2006-os esetében is...

A bor színe rubinvörös és közepesen sötét, szélén meggypiros árnyalattal. Állaga és szine inkább könnyed bor jellegét vetíti előre. Illata kedves, nem intenzív de kedvesen elegáns. Nehezen szétválasztható illat komponensek, tán meggy. Illatban nincs érettségre utaló jegy. Inkább gyümölcs, nem fűszeres, mondjuk úgy hogy nem karakteres illatban. Kortyban gyors, könnyű kicsit "híg". Fanyarkás lecsengés, megint olyan mintha a gyümölcs nem teljesen lett volna érett, ami nem igazán passzol a 2006-os évjárattal elképzeltekhez. Egyébként könnyed, kevés csersavval rendelkező továbbra is gyümölcsös, de ezt nem akarja, iletve nem tudja túllépni. Gyengébb évjárat alapborának tűnik a kóstolás után, mindenképp kicsit túlárazva.

Hibáztam, mert én magában étkezés után estére nyitottam, pedig tipikus asztalra, étek mellé való bor, pörkölthöz ne adjisten csirkepörihez, vagy pizzához.

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

6 Comments:

atx808 said...

Polgár Zoltán önmagában egy nagyon kedves jelenség, igazi "borász" karaktek, bölcs öregúr, körülötte sürög-forog a családja. Minden borkóstolón úgy üdvözöl, mintha felismerne, de szerintem ez azért nem így van. Igazán kiemelkedő, vagy nagyon emlékezetes bort az Elixíren kívül én sem kóstoltam tőle, bár megvolt szinte minden (portugieser, CS, aranyhárs, siller, rizling, stb., tehát a vörös-fehér édes-száraz vonal is), de mindenképpen meg kell jegyezni, hogy 2004-ben is kitűnő syrah-t tudott kihozni, valamint azt, hogy foglalkozik komolyan a kadarkával, amit fontosnak tartok. A borász jelleme, vendéglátása, kedvessége itt mutatja meg annak a szubjektív mércének a jelentőségét, amely a boron teljesen kívül álló okból is tud egy teljes egész pluszpontot hozzáadni egy tétel értékeléséhez.

..fater..

Spicc said...

Kedves Fater - félre ne érts, én minden borászt (illetve minden embert aki szőlővel-borral foglalkozik) mélyen becsülök. Polgár Zoltánnak pedig ezenfelül elévülhetetlen értékei vannak a magyar borkúltúra népszerűsítésében.
Tény, hogy én még nem voltam nála borkóstolón, de az általad leírtak alátámasztják hogy a borász igazi vendéglátó a szó jó értelemben. Azt azonban nem tudom veled osztani, hogy egy egész plus pontot kéne adni az értékeléshez a borász személyisége miatt. Sőt, olyan esetben amikor még ráadásul túlárazva is érzem a bort magát (a borászt meg mint anonym fogyasztó nem ismerem) inkább egy kis csalódottság érzése marad bennem.

Névtelen said...

Ha nem tévedek,akkor a Rubin c. valóban nem egy tanninágyú vörös,amit maga PZ is el szokott mesélni. A bor nála a "természetes" gyümölcsökről szól és ha jól emlékszem talán még a prémium kategóriába is tartozik.Azt már többször is hallottam tőle, hogy nem egy "nagycüvét" szeretett volna házasítani,hanem egy jól iható bort a mindennapokra.

Spicc said...

Kedves borcsa - isten az atyám, hogy nem vártam nagy tanninokat. Rengeted szép, könnyed gyümölcsös borért tudtam én már itt lelkesedni. Alpavetően az évjárathoz nem illő fanyarság és ár-érték arány az ami nem jött be igazán. Persze mint minden ez is ízlés dolga.

atx808 said...

Lehet, hogy kéne neki még 1-2 év palackban?

Spicc said...

Nem tudom. Ha vékonynak és pöttyet éretlennek tűnik akkor inkább előbb mint utóbb javaslott fogyasztani. Esetlegesen húzós tanninon nagy test mellett segíthet a kor, de itt sztem nem erről van szó.

Olvasd el a legfrissebbeket!