left KEZDŐSZŐLÉSZ: Gyere ki a hegyoldalba!

kedd, november 13, 2007

Gyere ki a hegyoldalba!


Ritkán adatik meg valakivel, hogy a család, a munkahely és a hobbi (szőlőhegy) uszkve 2 km-es körzetben helyezkedjen el. Ha megadatik, persze még mindig nem biztos hogy hosszútávú, de örüljünk a pillanatnak.

Egyébként meg nem utolsó felcsavarni öltönyben a hegyre még gyorsan a családi este elött. Kontrollálni, gargalizálni:).

Borok meg kezdenek az idegeimen játszani. Főleg a rizling. Még mindig csak pötyög és pötyög.
Egyébként nem hiszem hogy elmondtam már, de idén a cél az volt hogy egy nagyon egyszerű borfeldolgozási technológiát válasszak. Ezt később aztán lehet majd a szőlő minőségétől függően tovább bontani. Idén a gyümölcs gyors darálás és kíméletes préselés után gyakorlatilag a szüret után egy-két órával (kénezés nélkül) a hordóba került. Jövőre vagy később az idei módszer tapasztalata alapján aztán még ki lehet próbálni olyanokat hogy bogyózás (szőlőszemek leszemezése a csumáról), cefrén tartás , ülepítés vagy esetleg darálás nélküli egész szemes préselés. Szóval előttünk a világ.
Lehet, hogy a rizling is emiatt van még mindig tinédzser korban. Megkóstoltam persze a tinédszert és lehet még szép hölgy belőle, de türelemmel kell kivárni.

A sok okoskodás mellett persze gyorsan be is lehet rúgni egy ilyen látogatáskor. Már csak az én kezdőpincémben meg tudok kóstolni 5-6 féle bort. Lopóból meg egyébként is nehéz adagolni, fajtánként garantált a minimum 1,5 deci. Számoljak?

Itt jutott aztán eszembe, hogy csak az ökör iszik magában (folyamatosan). Na meg a múltkori szavazás során is felmerült bennem, hogy a sok elvetemült olvasó közül néhány tán élőben is megnézné mindazt amiről itt olvas. Úgyhogy ha lenne rá igény akkor szívesen rendeznék egy pince partit, kezdőszőlész bemutatót valamikor december közepén. Ha érdekel, akkor írj vissza egy hozzászólást erre a bejegyzésre és elkezdem szervezni (határidő jövő hétvége).

Amit ajánlok. Új és életem első saját készítésű parasztbora(i) (ilyen-olyan), kenyér-sajt (hogy később ártson meg) és szívélyes vendégfogadás (ameddig erőmből telik) .

12 Comments:

Névtelen said...

jó ötlet, én szívesen beneveznék.

pithew

Névtelen said...

Köszönettel állok elébe. Örömmel megismernélek és a művet is! :)

Névtelen said...

mail címem: info(kukac)miri.hu

Névtelen said...

az en rajnai rizlingem is meg potyog mindig, de a tobbi (chardonnay, tramini, ot.muskotaly es cab.sauvignon) mar szepen lecsillapodtak es fejtes utan vannak. amugy szivesen es rendszeresen olvasom az oldalt szlovakiabol, szinten "kezdoszolesz"... Csaba

Derékhegy said...

Nagyon jó ötlet és csábító invitálás. De nekem sajnos a december közepe (a máj-júniushoz hasonlóan) már célegyenes vagy vizsgaidőszak és most nagyon le vagyok terhelve (így maradtam le a 7*7-ről is...:( )
Úgyhogy sajnos ebből kimaradok...:(

Spicc said...

Derekhegy - sebaj, bor mindig lesz a pincében (egyébként meg most nyúltam le a belga widgeted:)

Derékhegy said...

Ugyan. Én örülök neki,ha terjed minden bort népszerűsítő "akármi". Van itt még mit tenni. De közvetett vagy közvetlen módon ezen vagyunk.

Névtelen said...

Szivesen benevéznék valamikor januárban ,ha lesz esetleg második forduló is.A pince legyen megközelíthető havas viszonyok között is.

Spicc said...

Zoli - a tapasztalatokbók okulva csak gyalog (10 perc a falutól), lefele szánkós megoldást tudok felajánlani.

Névtelen said...

Lehet, hogy késő, de én is mennék!
Sájmon

Névtelen said...

Hű, ez izgalmas! Csatlakoznék, ha lehet még.
mmmogy(kukac)gmail.com

Spicc said...

Senki semmiről nem késett le! valószínű időpont dec 15 szombat (addigra tán a rizling is összeáll:). Aki jönni akar, az küldjön emailt(ha még nem tette meg) a gondorl@t-online.hu címre, vagy adja me az emilcímét. Emailen visszaküldöm a megközelítési lehetőségeket. Eddig 6-7 fő jelezte. Még jó hogy nagyra építettem a pincét:)

Olvasd el a legfrissebbeket!