left KEZDŐSZŐLÉSZ: Szecskő Királyleányka 2006

csütörtök, december 04, 2008

Szecskő Királyleányka 2006


Pincészet: Szecskő Tamás, Mátraalja
A bor adatai: Ára: kb 2.100 Ft • Alc: 12,5 % Vol.,• száraz fehér ;
A bor beszerezhetősége: Internet: zwack , Boirtársaság, Decanter ; Egyéb: ?

A bor pontozása:
abszolút = 7 pont ; ár/érték = 1,3
Borász a borról: ". ";
Mások a borról: ". "
A bor szubjektív értékelése: Szép dolog egy borász több évjáratából ugyanazon fajtából készült borát kóstolni. Főleg ha a borász ilyen remek borokat csinál úgy, hogy karakterük akár két évjárat között is hihetetlen eltérő lehet. 2005-östől szépen elájultam ITT.
2006-ostól meg most fogok. Az utóbbi időben mindig panaszkodtam, hogy kicsit olyan semleges jellegű, karakterű borok kerültek a poharamba. Na ez kivétel.
Színében ugyan kicsit vizes, halványsárga, nem utal ez kérem nagy borra, habár állagán már ekkor látszik az erő és tartalom.
Bor illatában gazdag gyümölcsös- és virágos. Főleg igen kellemes és intenzív tavaszi virágoskert (de nem parfümös virágos) a jellemző. Szájban vastag és telt, mégis igen lendületes és izgalmas. A 2005-el ellentétben teljesen szárazra erjedt, de a savak ugyanúgy megmaradtak igen frissnek és erősnek. Remek inni, elolvad az ember szájában, amire egy kis krémes érzet is rásegít. Alkoholt én többnek mondanám elsőre. Na ilyen (elég magas a léc) királyleányka lebeg az én szemem elött is a Törpebirtokkal kapcsolatban.
Van az egészben egy kedves, fiatalos érzékiség. Azaz nem lehet neki ellenállni...

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

2 Comments:

Névtelen said...

Hahó, biztos, hogy van Szecskő a Bortársaságnál? Mer' én nem találtam a weboldalukon.

Spicc said...

Igazad van. Nem tudom mi vezette kezem. Én a Decanterben vettem egyébkén. De van a borbolt.hu-n is.

Olvasd el a legfrissebbeket!