left KEZDŐSZŐLÉSZ: Bott Frigyes Rajnai Rizling 2007

kedd, december 09, 2008

Bott Frigyes Rajnai Rizling 2007


Pincészet: Bott Frigyes Pincészete, Szlovákia
A bor adatai: Ára: kb 2.800 Ft • Alc: 14% Vol.,• száraz fehér ;
A bor beszerezhetősége: Internet: Chip art, Decanter, Terroir Club ; Egyéb: Pincészeti vinotéka




A bor pontozása:
abszolút = 6,5 pont ; ár/érték = 1
Borász a borról: ". ";
Mások a borról: ". "
A bor szubjektív értékelése: Igen, elsőre furán hangzik, bor Szlovákiából. Nem egy tipikus Szlovák ország imázs jelkép. Persze mert az előíteletek rabjai vagyunk. Bott Frigyes borainak kóstolása után ez legalábbis álláspontunk felülbírálására kell hogy ösztönözzön minket.
Én meg már annyi jót hallottam a kis Párkány melleti borászatról, hogy egy szabad napomon úgy döntöttem, rászánom azt a háromnegyed órát hogy hozzájussak egy teljes borsorhoz a 2007-es évjáratból. Ennek ez a Rizling az első kóstolása:

Színben picit vizes, acélszürkés sárga. Illatban elsőre engem a fiatal tölgyfára jellemző illat érint meg, de nem agresszíven hanem fuvallatokban. Szépek a további jegyek, sok virággal, érett almatermésűekkel és kis citrussal. Behízelgő és elegáns így egyben.
Szánkban azonnal szétterül, vajas sós érzés a még mindig diszkrét újhordós jegyekkel. Gyönyörűen érett anyag, erős de mégis puha savakkal. Kortyonként lehet felfedezni. Később már érezni egy pajkos savanykásságot is a korty végén ami jól áll néki, néha pedig egy leheletnyi maradécokrot érzek felfedezni.
Egyébként az alkoholt csak onnan veszem észre, hogy elfogyott a fél üveg és kezdek bambulni, de sehol a borban az égető "tüzes" alkohol érzet. Kerek, harmónikus, krémes a végén már csak ezeket vagyok képes motyogni magam elé miközben Szlovákiát mint bornagyhatalmat vízionálom (persze magyar borászokkal)...

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

4 Comments:

Névtelen said...

Bott Frigyes borai tenyleg figyelemremeltoak, habar nekem inkabb a traminija es a juhfark, ami bejott. Nagyon jo ez a RR is, nekem kicsit furcsa volt benne a fa. De szerintem ez elsosorban annak koszonheto, hogy eddig inkabb csak a reduktiv RR-ket ittam. ezekbol viszont melegen ajanlom Neked a Chateau Bela rizlingjeit, amik vilagszinvonaluak es szinten Parkany mellett keszulnek /a ket boraszat szoleje csupan par meterre fexik egymastol.../.

Spicc said...

Sőt én úgy tudom vesz is tőle szőlőt a Frigyes, habár én borait a Bélának még nem kóstoltam. Lehet, hogy megint kell kanyarodnom egyet északi szomszédunk felé.
Elérhetőséget tudsz hozzá?

Névtelen said...

A dolog azert egy kicsit bonyolultabb. Nem Béláról a borászról van szó, hanem egy kis faluról Párkánytól kb 7 km-re északra. Weboldala a gyonyoruen felujitott kastélynak (ahol a borászat is található) van: www.chateau-bela.com. Sajnos a borokrol itt nem sok szo esik, ez az egesz weboldalasdi a szolokrol meg a borokrol meg eleg gyerekcipoben jar nalunk (felvideken)... bezzeg eszakon, ahol nincs minosegi szolo, ott aztan vannak olyan boraszatok, hogy csak na... de ez egy hosszu es elegge specifikus tema nalunk... Mindenkeppen a borok megernek egy lekanyarodast es Esztergomon keresztul hipp-hopp Pesten is van az ember. Amugy szuper az oldal, most kezdem en is epiteni a sajat pincemet, ugyhogy sokat segitenek a blogodrol szarmazo informaciok...

Spicc said...

Na ebbe beletrafáltam (Bela-Béla...). Mentségemre, hogy azon a borvidéken nem vagyok ismerős (persze akkor meg mit nyilatkozgatok?).
Sok sikert a pincédhez és örülök, ha egy-két dologban hasznos lehet az oldal.

Olvasd el a legfrissebbeket!