left KEZDŐSZŐLÉSZ: Tőkék fejlődése No.9

vasárnap, június 29, 2008

Tőkék fejlődése No.9


Két hét alatt ismét bődületes tempóban fejlődött tovább Sára és Béla. A virágzásból szépen megkötöttek a fürtök. Két-három fürt található jelenleg átlagban hajtásonként, ami tőkére vetítve úgy 25-30 fürtöt jelent. Ez mindenképp sok az első évben, úgyhogy két-három hét múlva fürtválogatásra is sor fog kerülni. Jelenleg a megnövekedett hajtásokat befűztem a vezetődrótok közé, felesleges hajtásokat kitörtem, fürtzónát pedig már most egy kicsit kiszabadítottam a felesleges levelek közül. Mivel nagy a lombfal az alacsony kordon miatt, így idővel ahogy érik a fürt úgy teljesen kiszabadíthatom majd a levelek közül, hisz az így is több mint egy méteres, a fürt fölött elhelyezkedő lombfalon elég levél marad ami nélkülözhetetlen a szőlő érése során oly fontos cukortermelés miatt.

Egyébként nem csak a szőlő nő hanem a gyom is. Rengeteg időt elvisz a terület kapálása. Sajnos a Bélát mutató kép mögött még mindig méteres a gaz a szomszéd telkén. Én kérek elnézést.

Az aktuális képek:

Sára 2008.06.28:


Béla 2008.06.28:


2 Comments:

Névtelen said...

Szia!
Már egy ideje figyelem a munkádat, és meg kell mondjam, iregykedve figyelem a fejlődést. Nem rég magam is belevágtam egy, a tiédhez hasonló kezdeti állapotban lévő szőlő rendbetételébe, de még csak az írtásnál tartok. Remélhetőleg nemsokára utolérlek. :-)
További jó munkát és sok sikert kívánok a szőlődhöz!
ToM

Spicc said...

Kedves Tom - hát mit kívánhatnék, kitartást. És sok sok türelmet, a szőlő nem ideges embereknek való:)

Olvasd el a legfrissebbeket!