left KEZDŐSZŐLÉSZ: Szüreti beszerzés

szombat, szeptember 13, 2008

Szüreti beszerzés


Múltkori bejegyzésben már utaltam rá hogy beindult a szüret elötti shopping járat. Legyen ez netről mint a múltkor, vagy helyi forrás mint most. Lényeg hogy bővüljön az arzenál és tömjük be az eszköztárban a lyukakat.

Fő cél volt, hogy legyenek kisseb hordók is a szortimentben, mert a 225 literes tölgy az jó erjedésre és első érésre, de később muszáj szétfejteni kissebbekbe. Tavaly-idén ezt a szerepet inkább üvegballonok töltötték be, de lássuk be a hordó azért csak hagyományosabb és sztem jobb eszköz is bortárolásra, mint bármi más. Új hordó (elsősorban) anyagi okok miatt nem volt alternatíva.
Sikerült viszont kedvező áron beszereznem egy 145, egy 100, egy 60 és egy 40 literes hordót. A nagyok öt éves tölgyek a kissebbek ászokhordók.

A tuti azonban, hogy mellékesen hozzájutottam egy kármentőhöz, vagy másképpen szólítva tőtikéhez. A tőtike a tölcsér korai megfelelője, csak amolyan békebeli. Fából, vasabroncsokkal és rézkiöntővel. Igazi iparos munka. Nekem nagyon bejön, remélem praktikus is lesz. Íme két kép róla.




Ráadásként kaptam két fogaslécet, mely segít az ürülés szélére került hordót megemelni. Helyi jóbarátomtól megtudtam, hogy a környéken jajfának nevezik, mert a gazda az eszköz használata során mindig felsóhajtott, hogy "jaj de kevés borom van". Így néz ki:

És így kell használni.


Kell is az infrastruktúra, mert jövő hét vasárnap szedjük a Királylánykát meg a Chardonnayt. A törpebirtok első szűztermés szürete közeledik....

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!