left KEZDŐSZŐLÉSZ: 19-re 21

vasárnap, szeptember 14, 2008

19-re 21


Igyekszem a lehetőségek szerint minnél jobban elhúzni a szüretet ha szép idő igérkezik. A töki terület savhangsúlyos borokat nemz, ezért szeretném a cukrot minnél feljebb tornászni, hogy legyen ami megbírkózik a szikár savakkal. Ez rizikós vállalkozás (főleg ha az ember nem tud bármelyik nap kirohanni lekapkodni a szőlőt) ha elborul az ég alja. Ilyenkor ugyanis már csak a sok eső lehet az érett gyümölcs ellensége.

A sok eső kirepesztheti a bogyókat, amiken meg igen hamar el kezd csámcsogni a szürkerothadás. Most még derekasan tartják magukat a fürtök. Ideje volt cukrot is mérnem (néhány fürt levét musttá kinyomva, azt pedig kis mérőhengerbe eresztve), hogy mi várható jövő hétre.
18-as cukorra saccoltam mindkét fehéret és legnagyobb meglepetésemre a Királylányka 19-en állt meg a Chardonnay meg majdnem 21-en.


Ez hihetetlenül bíztató. Most két nap esőt mond utána enyhébb, szárazabb időt. Ha így lesz, jó lesz. Ha nem akkor csak a napi ima segít...

5 Comments:

Névtelen said...

Szia!

Jobban jártál volna a hétvégi szürettel! Cukorcsökkentő idő van/lesz a héten. Én megelégedtem a 16-tal vegyes fehérre...

Üdv.

Spicc said...

Mai időt látva szívom a fogam. Szerdától már enyhébb, szárazabb időt mond. Reménykedünk...

Névtelen said...

Sose azt nézd! Legfeljebb rajtahagyon még 1-2 hétig. Vagy novemberi szüret lesz. Ha akkor sem jó a cukorfok, akkor még mindíg lehet belőle jégbor. Seregélyekkel hogy áll a környék?

CsaB said...

A késői szüretről jégborról én nekem is van egy kis élményem tavalyról sajna nem tudtam időben haza menni a munkából az alföldre és csak szóltam a családnak szedjék le. na ez mind szép is lett volna ha akkor utána haza tudok menni de ez volt nov elején és a pihenő időm csak dec közepére jött ki !
Végülis megúszta a szőlő bár picit aszalodott de piciny melegedés után a cukorfok mérve 24 fok lett és ki is forrt végül és már el is csócsáltam.
HÁÁÁT még így is nagyon jól esett!
Nem mellesleg akinek jutott belőle az nem panaszkodott és jó élményei születtek !
:?)

Spicc said...

Annyira azért nem gáz a helyzet mert már 19-es volt a hétvégén a cukra. Holnaptól már tényleg nem mondanak esőt, úgyhogy hétvégére még minden ok lehet.
Seregély itt eddig nem nagyon járt. remélem nem most szoknak rá...

Olvasd el a legfrissebbeket!