left KEZDŐSZŐLÉSZ: Zöldszüret

hétfő, július 28, 2008

Zöldszüret


Hétvégén átmentem az utolsó soron is és könyörtelenül ledobáltam a nem kívánt fürtöket. Ez azért egy kezdő szőlésznek mint nekem lélekpróbáló feladat. A Kékfrankos még akár a hajtásonkénti harmadik-negyedik fürtöt is szépen kinevelné. Neked meg ezek közül kell kell a relatív leggyengébbet, legrosszabb elhelyezkedésűt lecsippenteni. Ha apám ezt látná!

Körülbelül így néz ki utánad a sor, tiszta szőlőszőnyeg (de nem panaszkodok, én akartam így:).


10 Comments:

vörös és fehér said...

asszem orsolyáék mondták, hogy a fürtritkításban a legszörnyűbb a hang, ahogy roppen a lábad alatt a ledobott szőlő. pedig ők aztán elég tapasztaltak ebben a tevékenységben, mégis mindig megszenvedik.

Névtelen said...

Átolvastam a cikkeket, nagyon tetszettek. Ha csak 10-20 tőke csemegeszőlőm van, milyen művelési és metszésmódot válasszak ?

Névtelen said...

Ennél brutálisabb képet talán még nem is láttam... Kíváncsi vagyok, vajon érezhetö-e lesz a különbség a boron.

vörös és fehér said...

gondolj csak bele: van egy adott mennyiségű jövedelmed, amiből havonta 10 gyereket kell etetned. és most képzeld el, hogy ugyanennyiből csak kettőt. szerinted melyik esetben fognak jobban fejlődni a gyerekeid.

(discl.: nem, ne ritkítson senki gyerekeket)

Névtelen said...

Basszus, a zárójelig nem görgettem az oldalt... most majd magyarázkodhatok az asszonynak. Én egyébként a középút híve vagyok, túlzásnak tartom a töke per egykilót de a háromkilót is. Persze rengeteg függ magától a talaj típusától és a szölö fajtájától. Egyszer kipróbáltam 100 tökén a kilós mennyiséget, semmivel sem kaptam jobb minöséget, mint a kétkilóson...

Spicc said...

Nem szabad leegyszerűsíteni nyilván arra a kérdéskörre a szőlőművelést hogy hány kiló szőlőt hagyok egy tőkén. A szőlőművelés egy komplex ügy. Ha az elejétől fogva tudod mit akarsz akkor a fürtszám, a várható mennyiség az a következménye a szőlőben végzett munkának, vagy más szóval egy része az egésznek.
Lényeg hogy harmóniában legyen a dolog.
A gondos szőlésznek már a művelésmódnál, de legkésőbb a metszésnél tudnia kell kb. mennyit hagy a tőkén. Ezt később már csak a jóisten módosíthatja (jég, fertőzés...)

Spicc said...

Kaptam egy kérdést hogy 10-20 csemegtőkén milyen művelésmódot válasszon. Ehhez kéne tudni egy-két dolgot.
Már telepítve van?
Ha igen akkor sorban vannak és milyen távolságra egymástól a tőkék?
Ha nem akkor egy sorba akarod/tudod telepíteni őket? Akarsz kordont építeni vagy gyalogművelésben hagynád?

Névtelen said...

Még nincs telepítve.
Egy, max. kettő sorba szeretném telepíteni.
Ha érdemes ekkora mennyiségnél a kordon, akkor igen.

Ha háztáji szőlőművelést folytatnék akkor őszi vagy tavaszi telepítést javasol ?

Spicc said...

Én 1m magas kordont javasolnék. Kényelmes művelni és tetszetős. Tőtáv 80 cm-1m. Ha két sort csinálsz akkor úgy még házi művelésben is 1,5-2 métert haggy a sorok között, így egy 8-10 méter hosszú 2-2,5 méteres területet foglalsz le a szőlővel.
Csemegében erről már lejöhet 20 tőkénél úgy 40-50 kiló.
Háztájiban talán ősz szerencsésebb telepítés szempontjából, mert akkor az őszi csapadékból már tankolhat az oltvány. Fontos hogy a friss oltványra húzz egy jó kis földkupacot a téli fagy ellen, tavasszal pedig takard ki a tőkéket.

Névtelen said...

Köszi szépen!

Olvasd el a legfrissebbeket!