left KEZDŐSZŐLÉSZ: Orsolya Nagy-Galagonyás Kékfrankos 2005

hétfő, május 12, 2008

Orsolya Nagy-Galagonyás Kékfrankos 2005


Pincészet: Orsolya pince, Eger-Ostoros
A bor adatai: Ára: kb 2.300 Ft • Alc: 12 % Vol.,• száraz vörös;
A bor beszerezhetősége: Internet: ?,Egyéb: Maligán





A bor pontozása:
abszolút = 4,5 pont ; ár/érték = 1
Borász a borról: "November 4.-n szüreteltük. A tőketerhelés 0,59 kg/tőke, a mustfok 20 volt. Második töltésű hordókban érleltük másfél éven át. ";
Mások a borról: "Palack. "
A bor szubjektív értékelése: Vörös és Fehér bobarát segítségével jutottam hozzá, mondjuk úgy egy Orsolya kezdőkészlethez. Borokhoz melyekről már sokat hallottam, de még nem próbáltam. Egy pincészettől, melynek története akár könnyet is csalhat egy magamfajta romantikus borkedvelő szemébe.

Színben szivet gyönyörködtető. Érett meggy bíbor reflexszekkel. Inkább fürge a pohárban mint komótos. Már ha van ilyen.
Illatban rögtön nyit. Nem lacafacázik. Füstölt hús friss meggyel. Kis menta. Az egész olyan friss. Második szippantásra kicsit tán erős a fa, de csitul idővel. Szép savak, kevés tannin. Vagyis a kortyon csámcsogva, tán nem a kevés a jó szó rá, mert ott van azért, de már mintha le lenne csitulva. Integrálódva, ahogy szépen mondják. Fiatal borra nem annyira jellemzően.
Sűrűbb szövésű anyagában, de nem tűnik túl érettnek. Nem az a súlyos egyéniség, bár nem is hiszem hogy az akarna lenni. Fűszeres is egyébként, ami csak a korty végén tűnik fel igazából. Nekem valahogy minden korty végén marad illetve folyamatosan ott van egy kis csiklandozó savanykásság. Mint a savanyúcukorban. Ez lehet tán az évjárat. A boron nagyon érződik a kézművesség, az igényesség és az egyediség, de tisztességesen elkészített bor mivolta miatt nem tudja és nem is akarja megtagadni az évjáratot. És így van ez jól.

Én egyébként meg tuti összekevertem volna vakon a hasonszőrű Ráspi kékfrankossal, van egy közös vonal a két borban.
Palack szerint még érhet, szerintem nem, de egy palack még maradt tartalékba. Egy év múlva megnézzük. Kívánom legyen VF-nek igaza.

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

5 Comments:

Névtelen said...

Biztos, hogy jól emlékszel, ki írta a hivatkozott posztot? ;-)

Spicc said...

Palack - me culpa és elnézést és hamu fejemre... Javítottam

vörös és fehér said...

naja, a savanya az kár bele, maradt egy kis almasav benne, ha jól rémlik, mindenesetre szerintem a kékfrankos mezőny elején helyezkedik el a bor. a könnyed, jól ihatók közt. a 2006-os meg ebből is jobb lesz. orsiék szerintem az a pince, amit én is szivesen csinálnék: évről évre javulnak, folyamatosan kisérleteznek, nem a gyors haszon a cél náluk. szerintem jelenleg buttler mögött övék a második hely egerben, eddig ezt andreáéknak adtam volna, de ők megtorpanni látszanak. szerencsére nem ülhet senki ott a babéjain, juhász, bolyki és még ki tudja hányan javulnak folyamatosan.

vörös és fehér said...

még egy megjegyzés az előző végének kapcsán (egyre több jó pince egerben) kikívánkozik: takács hollóvár lajossal beszélgettem egy hete, ő mondta hogy a 90-es évek elején könnyű dolga volt, mint borkereskedőnek, nem kellett sok ujj megszámolnia hány jó pincészet van. ma viszont rengeteg pince van és gyakorlatilag nincs olyan, ahol legalább _egy_ érdemes bort ne lehetne találni.

atx808 said...

tegnap voltunk kékfrankos vakon a borbíróságon, majd postolok róla.. mindenesetre a dúzsi leányvár06 és nekem a takler06 (másoknak gere prestige), valamint a weninger spern steiner04 nagyon szépen teljesített. a dúzsi igazi best buy és olcsóbb, mint a rozéja (ami szintén ütős)...

van itthon 120 üveg mostmár nincs hova tenni, szép pinot sor (st.andrea,vylyan,mészáros,simon és v.mi drága francia), szép cs sor (villa tolnay, chateau wanda, malatinszky, wineworld vmi, vylyan2003 (10k HUF!) lassan pusztítani kellene egy házi-vak keretében...

Olvasd el a legfrissebbeket!