left KEZDŐSZŐLÉSZ: Tőkék fejlődése No.6

hétfő, május 12, 2008

Tőkék fejlődése No.6


Mintha ritkulnának a bejegyzések. Mintha nem történne semmi a szőlőben. Mintha nem is fejlődnének a tőkék. Tévedés. Csak közben családügyileg nagyüzemi művelésre kapcsoltunk, ami szívja rendesen az energiát és időben sem adott időközben többet a jóisten. Ráadásul még mindig nem tudtam műanyag metszőollót beszerezni a fiamnak.

De jöjjön összefoglalóban most két hét fejlődése képekben. Lassan, de biztosan magasabb sebességbe kapcsol a szőlő vegetációja. Három hete még kis rügykezdeményeket lehetett látni. Mára már túl vagyunk a rügyfakadáson. megjelentek a levelek és a hajtáscsúcs. Sőt a héten már megjelent a virágzat kezdemény. A hajtásnövekedés innen gyorsan halad tovább. Szerintem egy hét alatt akár kétszer ekkorrára is megnőhetnek.

Lássuk hát először Sárát és utána Bélát május 04.-i illetve május 11.-i állapotban. Sajnos Béla esetében a szomszéd gyomtengere miatt nehéz az áttekintés, ezzel a tőkék kiválasztásánál nem kalkuláltam.

Sára:


Béla:


Mindkét tőkénél látni, hogy egy hét alatt mennyit bokrosodtak a hajtások. Egy maghagyott rügy mellett több alvó rügyből is elindultak még hajtáskezdemények. Ezeket majd idővel ritkítom és csak a szép, erős és a metszésnél tervezzett 8-10 hajtást fogom meghagyni.
Egyébként meg tavalyi második telepítésnél kimaradt egy sor Királylányka. Az ok prózai, egyszerűen nem kaptam. Úgyhogy idén pótoltam és a hétvégén lenyomtunk 120 királylánykát illetve kb. 15 pótlást a korábbi telepítésből meg nem eredt oltványok pótlására. Most így nézünk ki, középen a most még inkább láthatatlan újonnan telepített sorral:

3 Comments:

Névtelen said...

Nagyon jó a blogod, én tavaly ősszel vettem egy telket, igazából pihenés céljából.Eeléggé elhanyagolt állapotban van, 5 éve nem gondozták, viszont nagyon sok szőlő van rajta amit szeretnék megmenteni, főként, hogy borszőlő.
Iszalag (clematis vitalba) ellen nem tudsz valami megoldást? Teljesen benőtte a szőlőt és a gyümölcsfákat.

Spicc said...

palinka - koszi. Iszalag ellen nem tudok sok mindent ajánlani, csak a szisztematikus irtást. Nálam is sok volt, de a kapálással jelenlétük erősen visszaszorul. Vegyi bevetést én nem nagyon alkalmazok gyomok ellen, ebben én sajnos nem tudok segíteni. A kapálás ugyan erős fizikai munka, de legalább maradsz a természetes módszereknél.

Névtelen said...

Az a gond, hogy már nem segít a kapa, túl erős az iszalag, 2-3 hüvelyujjnyi a töve. Egyenlőre metszőollózok, csak kicsit sok van belőle a 3 ezer négyzetméteren.

Olvasd el a legfrissebbeket!