left KEZDŐSZŐLÉSZ: Fajta kiválasztás

péntek, szeptember 22, 2006

Fajta kiválasztás


Első lépésként ki kellett választanom a szőlőfajtákat, majd a telepítési módot, hiszen attől függ a szőlő tenyészterületének kialakítása, azaz milyen sortávolsággal és milyen sorközzel telepítem el a szőlőt. Az előző mondatban leírt módszer természetesen nem a kútfejem szüleménye, 2004 tele során sok irodalmat olvastam illetve több szakértővel borásszal is beszéltem hogy is van ez.
A borvidék alapvetően fehér borok területe, de van azért kevés vörös is. Mivel én hangsújosan vörösbor rajongó vagyok, így megkellett azt is néznem be tudnék e csempészni valami vörösfajtát is. Továbbá fontos volt, hogy amennyiben lehet, úgy legyen a fajták között régi magyar is ami itt jól érzi magát, mert mégis csak az a legszebb ha igazi unikum az unikum. Így lettek végül a fajták:
Királylányka, Chardonnay, Kékfrankos, Merlot.
Középkordonos (max 1m magasságú) művelési módot választottam nagy tenyészterülettel. Így a tervezett sortáv 3,3m*1m lett. Ekkor még úgy terveztem, hogy a nagy munkákat (sorközi kapálás, permetezés) a szomszéd nagy méretű haszongépével (aki a sajátját már úgy is művelte) fogja csinálni, az egyéb munkákat (metszés, tőkekapálás, zöldmunka) meg én.
Ebből ma már sokat átértékeltem és megváltoztattam időközben, de erről majd egy későbbi postban bővebben.
Úgyhogy jöhetett a tavasz hogy nekiugorjunk a földnek.

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!