left KEZDŐSZŐLÉSZ: Heimann Cervaes 2003

vasárnap, augusztus 31, 2008

Heimann Cervaes 2003


Pincészet: Heimann, Szekszárd
A bor adatai: Ára: kb 2.500 Ft (évjárat már nincs forgalomban) • Alc: 13 % Vol.,• száraz vörös;
A bor beszerezhetősége: Internet: Bortársaság, Decanter; Egyéb: igényesebb borszaküzletek





A bor pontozása:
abszolút = 6 pont ; ár/érték = 1,3
Borász a borról: ". ";
Mások a borról: "Elképesztően cukorkás és gyümölcsös – sikkantottam, miután az első bor áradó illatába döftem orromat. A cukorkától beteg leszek, ha vörösből érzem. Csakhamar meggyógyultam, mert a cukorka kis mozgatás után távozott. Maradt érett meggy, perfekt sav-tannin kombináció – egyikből és másikból se rengeteg –, közepes test, elegancia, derék utó. Forrás: Művelt Alkoholista. "
A bor szubjektív értékelése: Nem egy nyári ital. De még nem is a nyár utolsó napjára való. Ez egy igazi melegedős, ráncokat kisímító hosszú őszi esti beszélgetős bor.
Valami nagy dologra tartogattam eme kiváló évjárat borát. Az első palackot fiam születésnapjára durrantottam ki, ezt a másodikat pedig a barátom fiának születésnapjára. Fiús bor tehát.

Remek élmény volt a palack az egyébként is igen megbízható sorozat egyik legjobb évjáratából. Így ötévesen szerintem abszolút telitalálat, de nem úgy tűnt hogy egy-két további év rontana a formáján.
Nem tudom egész pontosan hogy hány fajtából áll össze a tétel, de kékfrankos, kadarka tuti, franc és merlot meg nagy valószínűséggel.
A borra a legjobb jelző az összeérett, meg a harmónikus. Finom friss gyümölcsösséghez simul egy kedves de mégis intenzív fűszeresség, a puha tanninokhoz egy lekerekedett, de mégis magas savak és egy teljesen besimult enyhén füstös faháttér. Ami picit kilóg az a 13 fokon érzetben túlmutató alkohol, de hát mondom nem nyári ital ez kérem. Ami meg hiányzik belőle az egy picit az illatintenzitás. Egy szép, egyedi illatvilággal sima hetes.

Ár-érték arányban így is az egyik legjobb csúcsküvé a piacon.

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

1 Comment:

Névtelen said...

Én ritkán kósotltam ilyen finom bort. Minden érződik benne külön-külön, amit feltüntettek az üvegen.
Találtam még belőle a borbolt.hu oldalon, habár nem tartozik az olcsó kategóriába

Olvasd el a legfrissebbeket!