left KEZDŐSZŐLÉSZ: Tőkék fejlődése No.11

vasárnap, augusztus 24, 2008

Tőkék fejlődése No.11


Utolsó permetezés megtörtént. Fehér szüret kb. 1 hónap múlva, addig már nem illő permetezni. Bár ahogy az idei évet nézem minden előfordulhat. Ilyen lisztharmat járványt évtizedek óta nem láttak errefelé. Szomszéd már szinte naponta permetezett, most mégis elszomorító eredményt hagyott hátra az ültetvényén a lisztharmat.

Én még úgy ahogy megúsztam. A chardonnay sajnos elszenvedett kisebb-nagyobb pofonokat a gomba elleni harcban. Én általában csak egy oldalról permetezek. Ez a többi fajtánál bejött, de a chardonnay fürtök azon oldalai ahol nem érte őket direkt permetlé, több esetben is fertőződtek. A kár ennél a fajtánál szerintem úgy 20-25%. Megint tanultam valamit a jövőre nézve.

Egyébként meg szépen néznek ki.
Sára a múlt hét végén:

Béla múlt hét végén:

Béla, azaz Királylányka egyébként előrébb jár, már sárgul azaz láthatóan érik, míg a Chardonnay még mindig olyan haragoszöld színű. Pedig én úgy tervezem, hogy együtt szedem őket.

Van még egy szép képem (habár a minősége a mobilos kép miatt kicsit gyenge) a már kékés színbe átforduló kékfrankos szőlőkről. Legközelebb elviszem a tuti gépet és csinálok egy szép sorozatot az érőfélben levő fajtákról.

0 Comments:

Olvasd el a legfrissebbeket!