left KEZDŐSZŐLÉSZ: Németh Attila, Concubina Cuvée vörös 2003

hétfő, január 08, 2007

Németh Attila, Concubina Cuvée vörös 2003


Pincészet: Németh Attila, Gyöngyöstarján, Mátraalja
A bor adatai: Ára: kb 1300 Ft , száraz vörös, Alc: 12,5% Vol.,;
A bor beszerezhetősége: Internet: Bortársaság, Esszencia, Decanter,Egyéb: ?






A bor pontozása:
abszolút = 3,5 pont ; ár/érték = 1
Borász a borról: "60 % cabernet sauvignon, 40 % kékfrankos, részben a Cserepesről, illetve a Veresföldről származó alapanyagokból. A Concubinát kifejezetten könnyű vörösbornak szántam. Egy korrekt ár-érték arányú, finom, gyümölcsös bor, a fogyasztó örömére. ";
Mások a borról: ". "
A bor szubjektív értékelése: Úgy látszik kezdem megszeretni Mátraalját. Szecskő Tamástól szerettem volna még a Királylánykán kívűl mást is megismerni, de halandó a pincén kívül láthatólag még nem juthat hozzá más borához.
Sebaj, régóta kacérkodok Németh Attillával is, az utóbbi években feltünt mátraaljai kézművessel. Attilát szintén egy olyan borásznak mondják, aki sokat kisérletezik, mely kisérletek egyáltalán nem öncélúak. Fő céljuk a termőtáj, és azonbelül a dűlők közelebbi megismerése. Inkább a borvidékre jellemzőbb fehér szőlők vannak a fajtaválasztékban, de megjelent szép vörös tételekkel is a piacon. Egy közös bennük, a koracél technológiát egy erős, hosszan tartó fahordós érleléssel kerekíti egésszé.
Én az ismerkedést a termékpiramis alján elhelyezkedő két cuveéjével kezdem, és ha beválnak, jöhetnek a már legendásabb tételek is. Teljesen ad-hoc módon a vörössel nyitom az ismerkedést, de nem sokára terítékre kerül a fehér is. Szeretem ebben a latinos bornevekben, hogy mindig tanul az ember. Concubina annyit tesz mint vadházasságban élő nő, azaz valakinek az ágyasa. Végre valami erotikus töltet is a névválasztásnál.
Egyedi forma egyébként a cimke, egy kicsit zavart egybefolyó narancssárgás színvilággal. Nekem úgy ekzaltált is egy kicsit, és nem értem milyen irányban is akar kommunikálni, úgymond. De egye fene. Beltartalom, az kell nekem!
Ősöregnek tűnő dugó kipukkantása után szép sötét anyag landol a pohár alján, kellemes matt háttérrel. Forgatások után a sötétvörös szín pici barnás sálat kap a széleken. Illata visszafogott, kell neki vagy 15 perc, hogy fokról-fokra kinyíljon. De utána szép elegáns jelleggel érett cseresznyével köszön vissza, van az utóízben egy kis gyökér is. Érezni, hogy hordót látott, de a fa nem direkt. Végig szépek, habár visszafogottak a savak, a tannin meg már leült kissé. Kortyok végén itt is érezni már a kort, nem véletlen a barna sál tehát. Nem zavaró azonban, olyan tapasztalt ágyas, ha már erre indult el a borász. Nagyon kellemes még mindig fogyasztani, valószínűleg lassan öregszik, de már visszafelé számolja az éveket.
Belépőnek szép volt, árkategóriájában meg ennyi izgalom nem mindenhol találtatik.

Pontozási útmutató ITT. Az eddig kóstolt borok listáját a Témajegyzék, Kóstolt borok téma sor kattintásával tudod előhívni.

3 Comments:

Gönci said...

Csak a cimkehez kommentelnek egy picit... Szerintem tokeletesen kifejezi kepileg az elnevezest:valami egyszerre nyilik es megis,mint egy hipnozis besziv,bezarul,ugyanakkor olyan bujan vastag,es meleg szinu,de ugy meleg ez a szin,hogy kisse az az erzes,benyomasa az embernek,hogy egyszerre elvezhetoen meleg,de lehet,megegeti az embert.Igaz,ami igaz:nem egyertelmuen eldontheto,hogy a cimke egesze jo,hivogato,kellemes,vagy inkabb az izgalmas,izgatott,borzongato erzesvilag fele billen.Hihetetlen cimke.Talan meg finomithato,de szerintem igy is telitalalat.

Spicc said...

Hú, ha benned a cimke ilyen érzelmeket vált ki, hogy viszonyulhatsz a borhoz? A cimke számomra mindig első benyomás és igazából én a letisztult egyszerű, szinte sallangmentes cimkéket szeretem (például Györgykovács). De hát tisztelem a véleményed és így ahogy írod tényleg van benne valami. Concubinához meg tényleg valami izgató illik. Nem baj, csücsül még belőle a pincében.

Gönci said...

Érdekes.Nekem a cimke az utolsó benyomás.Azaz,talán még soha nem fordult velem elő olyan,hogy egy cimke miatt vegyek,vagy ne vegyek bort -akár szép,akár ronda legyen "első" benyomásra.Igazából a cimke valahogy a bor kóstolása során,elfogyasztása alatt kerül előtérbe,ahogy az ember kezében forog az ürülő palack és nézegeti,ahogy közben a tartalmát is "nézegeti".Persze,ettől még baromi fontos lenne az összhang.Én is szeretem a letisztult formákat (pl. Györgykovács),de éppen úgy magával tud ragadni egy eredeti,újító jellegű cimke is (pl. Németh).Egy klassz kis adalék,játék a palack tartalmához!

Olvasd el a legfrissebbeket!