left KEZDŐSZŐLÉSZ: Ünnepi shoppinglista

szerda, december 05, 2007

Ünnepi shoppinglista


Közelednek az ünnepek, illetve lassan piacra kerülnek a jó évjáratnak minősített 2006-os év első komolyabb borai. E két esemény illetve az a tény, hogy kezd kiszáradni a pincém készlete (ez nálam akkor jön el, amikor a készlet a kritikus 100 darab alá esik), arra késztetett, hogy nézzek körül a piacon és lepjem meg magam néhány szép tétellel az ünnepekre.

Íme a bevásárló listám tételei. Nekem már nem is kell több ajándék:)

- Heimann Kadarka 2006
- Heimann Kékfrankos 2006
- Heimann Syrah 2006
- Vylyan Rozé 2007
- Vylyan Bogyólé 2007
- Szecskő Királylányka 2006
- Villa Tolnay Bandérium 2005
- St. Andrea Napbor 2006
- Sebestyén Indigó 2006
- Köpcös Furmint 2005
- Köpcös Cabernet Sauvignon 2006
- Liszt Chateau Kajmád Cabernet Sauvignon 2003
- Nyakas Cuvee 2006

Ha van ötleted mivel lenne még érdemes bővíteni, szivesen veszem.

11 Comments:

vörös és fehér said...

a heimannt húzd le róla :)
(kiváncsi leszek, én mostanában ittam kadarkát és syraht is, lehangoló volt.) ha a maligán fele jársz:turay cabernet franc, 2100-ért best buy.
köpcös furmint 2006?! nem 2005? megint került neki tokaji furmint?

Spicc said...

Köpcös elírás bocsi, javítom. Heimannal ne szomoríts el, már megvettem:). Turayra fenem a fogam. Csak Maligánban lehet venni?

vörös és fehér said...

én csak ott láttam/hallottam róla

Spicc said...

Heimannt meg úgy lehúztad :), hogy meg kell kóstolnom, mert egyébként nagyon szeretem (stílusgyakorlat, cervaes)

vörös és fehér said...

ezt a kettőt csak olvastam, nem kóstoltam, viszont a kadarkát is dicsérték, szóval megkóstoltam és hát igen, nem tetszett, ami nem jelent többet annál, mint hogy nekem nem tetszett. :)

Samu said...

Javasolhatom akkor: Szőke Mátyás és Zoltán - Paskomi Chardonnay Dűlős tétel 2006. Nekem nagyon bejött, nem csak azért mert tarjáni. Kellemes barriqe, zamat, gyümölcsösség (kicsi szilva). A Napbor valahogy nálam nem jött be, lehet, hogy sokat vártam tőle.

atx808 said...

Inkább kommentálnék - engedelmeddel:

- Heimann Kadarka 2006

Vörös és Fehér véleményére adok, ezt a pincészetet "ad acta" tesszük.

- Heimann Kékfrankos 2006

Kíváncsi lennék a fűszerbajnokra. A frankost én nagyobb próbatételnek tartom hazai szinten, mint a portugiesert.

- Heimann Syrah 2006

Ezekben a pillanatokban kóstolom össze Vesztergombi 2006-al. Virágillat-íze van, többit a blogomon. Többet vártam.

- Vylyan Rozé 2007

Minden évben túlhype-oljuk, egyébként teljesen egyetértek.

- Vylyan Bogyólé 2007

Kíváncsiságom azonos.

- Szecskő Királylányka 2006

passz

- Villa Tolnay Bandérium 2005

Tolnay jó, de Lesti Zoli néha bohóc.

- St. Andrea Napbor 2006

Kóstoltam, lásd blog, igazából izgalmas tétel, de azért egy férfias kéknyelű jobban illene.

- Sebestyén Indigó 2006

Megvolt egy régebbi évjárat, Sebestyénék szép felfedezettek, kivéve Grádus 2004 (nem kéne sz...erény évjáratban csúcsküvét kihozni).

- Köpcös Furmint 2005
- Köpcös Cabernet Sauvignon 2006

passz

- Liszt Chateau Kajmád Cabernet Sauvignon 2003

Voltam náluk, sokmindent ittam és a Kajmád Cuvée is megvolt, ami 2000 vagy 3000 Ftért kapható, nincs átmenet, de nem alkottak kiemelkedőt (sajnos).

- Nyakas Cuvee 2006

Nyakas rendben lévő történet.

Érdemes lenne betenni (ez megint egy olyan szub-objektív vacillálás, hogy nekem mi volt érdekes, mert Te pl. fehéresen egész másképp gondolod a sztorit) ... Frettner 2003 amíg van belőle, Turay franc és merlot, komolyan..., Bock syrah (sztárolt és túlárazott, de ezt érezni kell), valami szűretlen Malatinszky, ha még nem volt meg, "ezt látni kell".

Spicc said...

Fater - Köszi a véleményeket. Turay-t mindenképp igyekszek beszerezni, még nem kóstoltam. Frettner mindig van készleten, most pedig jutányos áron jutottam egy karton Juhász 2003-as bikavérhez, melynek külön örülök. Lesz mi felszívja az ünnepi étkeket:)
A jegyzeteidet meg mindig élvezettel olvasom (vörös-fehér kollegát dettó:)

Névtelen said...

Halihó!
Szerintem is találsz a felsorolt Heimann tételek helyett mást. Mindkettőt kóstoltam és számomra csalódás volt (hamar kerültek palackba, szerintem). Inkább Vesztergombi kékfrankost helyette.
Fehérek közül Árvay Zempléni Sauvignon Blanc 2006, számomra most a legszebb "tokaji" száraz bor.

Spicc said...

Kösz az ajánlásokat mindenkitől. Heimannt már beszereztem, úgyhogy nem úszom meg (ráadásul tegnap kóstoltunk egy teljesen szétesett Heimann Merlot 2004-t).
Vesztergombitól CS-t szereztem be 2006-ból.

Névtelen said...

A Kajmádot éppen a hétvégén kóstoltuk, a gyerekek várták a Mikulást, az apukák meg gyorsteszteltek néhány cabernet sauvignont. A felső ár 2500 Ft volt, ez alatt nehéz kiemelkedőt találni, a Kajmád CS 2003 olyan stabil nekem 5 pont, átlagban gyenge hatos jött ki... Nekem kicsit túl sok tannin van benne, túl sok a fa, de mondjuk legalább volt mit (szerintem túl)barrikolni. A Mikulás természetesen időben megjött és a Kajmád neki bejött :)

Olvasd el a legfrissebbeket!